Klantcase: Power App voor Ypma heftruckservice B.V.
Ypma Heftruckservice B.V. maakt sinds kort gebruikt van de Keuring App om heftrucks te keuren. De Keuring App is een applicatie dat gebouwd is in Power Apps. In deze case is te lezen hoe de Keuring App tot stand is gekomen. Daarnaast deelt Henk Ypma zijn ervaringen met de applicatie. Tot slot kun je lezen wat we voor jouw bedrijf kunnen betekenen.
De Keuring App
Ypma Heftruckservice voert reparaties, onderhoud en keuringen voor heftrucks op locatie uit. De keuring van een heftruck gaat altijd via dezelfde stappen:
- De keuring wordt uitgevoerd en de aantekeningen worden op papier gemaakt.
- De aantekeningen moet in de computer worden bijgewerkt.
- Er wordt een rapport gemaakt van de keuring.
- Het rapport moet worden gestuurd naar de klant.
Het uitvoeren van deze handelingen nam veel tijd in beslag. Daarnaast was er een mogelijkheid dat keuringsonderdelen over het hoofd werden gezien. Om effectiever en efficiënter te werken vroeg Henk Ypma aan de Puur ICT wat voor mogelijkheden er waren. De wensen en behoeften werden geïnventariseerd en vervolgens kwam de oplossing; De Keuring App.
Met de Keuring App ziet het stappenplan voor Ypma Heftruckservice er als volgt uit:
- In de Keuring App wordt de klant voor wie de keuring wordt uitgevoerd opgezocht.
- De keuring wordt in de applicatie gedaan. Automatisch wordt er een rapport gegenereerd. Deze kan gecheckt worden en de klant ontvangt automatisch het rapport via de mail.